Hyggestævne 2014
lørdag den 16. August
Dommer: Anna Worm. (A dommer)
Sted: Fogedgården - Vejbyvej 4, 3220 Tisvildeleje
Tilmeldingen åbner: 12. juli for Dagfari medlemmer - fra 26. juli kan alle tilmelde sig uanset klubforhold.
Tilmeldingen lukker når alle 40 pladser er optaget eller senest 8. august. Stævnet afholdes med minimum 30 tilmeldt.
Pris: Dagfari medlemmer 350 kr. inkl. fold - Ryttere med andre klubforhold 450 kr. inkl. fold
Ved indtjek opkræves alle deltagere 200 kr. i pæredepositum som refunderes når rytteren tjekker ud og efterlader en pænt ryddet fold.
(HUSK selv at medbringe foldmateriale og vandspand) Boks kan købes for 450 kr. Kontakt den stævneansvarlige for dette.
Behændighed, springning, Øltølt og lakridsbåndsløb afholdes som klubmesterklasser.
Alle gangartsklasser afholdes som træningsklasser med speaket bedømmelse.
Der kan meldes til i en tøltklasse, en firgangsklasse og en springklasse. Herudover er det frit hvilke klasser man stiller op i. Vi forventer at alle tager hensyn til deres hests erfaring, træningstilstand mv.
Som udgangspunkt kan man tilmelde én hest pr. rytter - hvis du ønsker at tage flere heste med, kontakt den stævneansvarlige, da du så kan komme på venteliste, i det tilfælde at alle pladser ikke besættes.
Klasserne er følgende:
Klubmesterklasser:
* vi forsøger i år om der er grundlag for at opdele behændighed i let og svær klasse. Hvis der ikke er nok tilmeldinger, lægges klasserne sammen. Så meld til alle sammen, så det kan lykkes at lave to!
Trænings gangartsklasser
Info om klasser og ridereglement:
Der kan ses detaljeret beskrivelse af alle klasser under menupunktet "Stævner mv." øverst i menulinjen her på siden.
Samme sted findes en beskrivelse af stævnereglementet. Altså hvilke regler man skal overholde, hvad bid man må anvende med mere. Der er også enkelte klubundtagelser fra de gængse stævneregler. fx. tillader vi barfodsheste mm.
GRATIS Kagebord
Hyggestævnet har tradition for at tilbyde Gratis kagebord. Det fungere på den måde, at alle er velkomne til at medbringe en kage, eller andet lækkert. Det hele stilles på et stort fælles bord, til frit gufferi.
Rideudstyrsmarked
I år giver vi også mulighed for at der kan medbringes en lille bod med det udstyr man ønsker at sælge.
Hjælpere til stævnet
Vi har en stærk tradition for, at alle ryttere hjælper til undervejs i stævnet - Der vil naturligvis blive taget hensyn til hvilke klasser du skal starte. Skriv gerne på din tilmelding hvilke opgaver du ønsker at hjælpe med. Hvis du ikke skal ride, men gerne vil hjælpe kan du skrive en mail til stævnegruppen på dagfari@dagfari.dk
Vi har brug for hjælpere til:
- Hjælpende hænder dagen før stævnet til opsætning. bla. til kørsel af springmateriel.
- Team til indtjek om morgenen
- Dommersekretærer
- Ledvogtere / indpiskere
- Speaker
- Hjælpere til opsætning/nedtagning af springbane og behændighed.
- Hjælpende hænder til slutoprydningen efter stævnet.
Har du spørgsmål eller lignende kan du kontakte Salli på - dagfari@dagfari.dk
Vel mødt :-)
Hilsen Stævneudvalget